Koleso šťastia

Rok realizácie: 2022
Aktuálny ročník štúdia: 1

Zaoberám sa našou potrebou veriť v niečo nadľudské a mať duchovné hodnoty. Vychádzam z vlastnej skúsenosti a obdobia, kedy som túto potrebu chcela nasýtiť. Otázkou, ktorou som sa zaoberala a je pre moje dielo zásadná. Čo mi chýba vo vlastnej kultúre a prečo to hľadám v cudzej? Na západe môžeme pozorovať fenomén obľuby interpretovať zahraničné náboženstvá a náboženské praktiky. Taktiež radi interpretujeme aj náboženstvá nám blízke. Slovo interpretovať používam zámerne. Interpretácia je vždy upravená podľa toho, kto, ako a kde prijíma vedomosti. V konečnom dôsledku však nieje skutočnosťou. Posudzujem svoju vlastnú neschopnosť identifikovať to, čo mi chýba v mojej kultúre alebo v osobnom živote. V objekte delenom na sedem častí zobrazujem čakry, každá má v jóge svoj význam, alebo “preklad” do verbálna. Niektoré sú jednoducho uchopiteľné, pri iných sa hmatateľnosť stráca . Ja zasa prekladám čakry z verbálna do vizuálna. Dopomáhajú mi k tomu moje vedomosti z kníh a kurzov, ktoré interpretujem ako žena z inej krajiny a sinými zvyklosťami. Predstavím čakry v podaní živlov a “vlastností”. Koreňová čakra,prvá, sa nesie aj v duchu pôdy, pretvorila som ju v imitácii hliny a umelého koreňa ktorým je lano. Voda, živel, ktorý je tvárny, ale nie ľahko udržateľný.Čakrysú obvykle zobrazované lotosmi v rozkvete. Využívam vysušené lotosy bez lupeňov. Pri pohlade na ne strácame pojem o tom, že to na čo sa pozeráme mohlo byť kedysi lotosom. Oheň je neskrotiteľný živel. Na jeho zhmotnenie má svoj enviroment uhlie. Pri vzduchu sa stráca špecifickosť má vlastnosti pospolytosti. Zelený objekt s “čarbancami po povrchu”. Tvorí celok, ale vetví sa. Zvuk,nachádza sa v krku a tiež sa v ňom hromadí kreativita. Zobrazila som ju tak ako ju sama cítim. Výbuch, ktorý nemožno ovládať a zasiahne všetko. Sú to modré škvrnky s jemnou kresbou na povrchu. Sú na vštkých stenách svojho segmentu. Svetlo,nesie si so sebou intuíciu. Horizontálne drótiky omotané rozstrapkanou látkou.Vychádzajú z jednej strany steny a nedosiahnu na tú druhú. V tomto enviromente sa dá nájsť iba jeden drótik, ktorý sa pevne dotýka oboch náprotivých strán. Najvyššia čakra a teda identita. Tu schválne spájam jogínske praktiky a védsku odnož náboženstva v Indii. V práci ma fascitovalo pozorovať fenomén spirituality za ktorou sa ženieme cez kurzy, exotické wellnes pobyty, výlety do divočiny za šamanmi. Túto čakru zobrazujem ako muchotrávky ktorú pridávali do narkotického nápoju Soma. Védi rituály so Somou používali ku docieleniu najvyššieho stavu vedomia. Ovládnutie najvyššej čakry pre jogínov znamenalo to isté. Materiál: plast, kov, hlina, sadra, drôt, látka, tmel, epoxid, mixed media Technika: modelovanie, zváranie, Rozmery: 1,8m