Človek ako predmet vzdelania

Rok realizácie: 2020
Aktuálny ročník štúdia: 3
Pedagógovia:

Drevo, omietka, pigment, obrazy: 67 x 50 cm, 137 x 67 cm,

Tamara Almášiová sa vracia do minulosti vzdelávania a najmä histórie telesných trestov, ktoré sa kedysi uplatňovali za účelom uplatnenia disciplíny. Akcentuje, že telesné tresty mali často krát ďalekosiahle fyzické, ale najmä psychické následky. S expresívnym rytím do omietky študentka znázorňuje vždy konkrétny disciplinárny trest. Forma sgrafita bola zvolená preto, že v minulosti bolo zvykom na budovách školských zariadení realizovať práve sgrafitá, fresky či mozaiky, kde sa znázorňovali idylické výjavy z vyučovacieho procesu. Hoc v tomto prípade nebola k dispozícií žiadna budova, sgrafito alebo aj nízky reliéf sú na drevenej doske, v procese sa však zachovalo vrstvenie omietky a rýpanie vrchnej časti, ako pri klasickej sgrafitovej technike.